Popis tratě závodu

Přehrada Křetínka - letovické móřo

Nádrž na řece Křetínce byla vybudována v letech 1972 - 1976 a do plného provozu byla předána v roce 1978. Oficiální název přehrady je sice Vodní nádrž Letovice, ale nejen domorodci používají pojmenování podle řeky Křetínky. Hlavním posláním tohoto vodního díla je vyrovnávání toku řeky Svitavy. Délka vodní nádrže je 4,7 km, největší šířka je 397 m, největší hloubka je 27,3 m, objem 11 570 000 m3  a zatopená plocha je při plném stavu vody cca 105 ha. Výška hráze je 123 m, délka 28,5 m, šířka koruny hráze je 5 m a celkový objem náspu hráze je 186 000 m³.
Výkon turbíny je 100 kW, úplné vypuštění přehrady by trvalo 24,5 dne a tehdejší celkové náklady na stavbu byly 127 263 000 Kčs.

Přehrada Křetínka má dokonce i svůj fan club. Je to místní nezisková organizace Fan-Club BOP Křetínka z Letovic, která zde každoročně pořádá listopadový Běh okolo Křetínky, ale také s místními obcemi Lazinov, Vranová a městem Letovice dělá i tolik potřebný a užitečný jarní úklid odpadků z břehů přehrady.


Trať hlavního závodu: 

  

Start a cíl okruhu je u fotbalového hřiště AFK Letovice. Závodní okruh je veden částečně městem, včetně jeho centra. Po jeho projetí vás trať zavede do stoupání za městem přes okraj obce Mezříčko nad naše letovické móřo - přehradu Křetínku. Tu objedete přes milé malé obce Lazinov a Křetín, kde se na přítoku přehrady -  říčce Křetínce otočíte a kolem přehrady a její hráze se vrátíte zpátky do Letovic. V poslední části pak sjedete ostroostře vpravo ze silnice na cyklostezku, která vás podél říčky Křetínky dovede do prostoru startu/cíle. A tak pořád dokola ;) Délka jednoho okruhu je 14 km, 100 % asfalt, převýšení okruhu je cca 170 metrů. Tato trasa je společná pro všechny kategorie závodu kromě dětské handbike štafety. Tato trasa platí pro následující kategorie:

Zde odkaz na Mapy.cz

Trať dětského handbike závodu: 

 

Start a cíl je stejný jako u velkého okruhu. Na Masarykově náměstí se ale pak už trasa rozděluje pod železniční most, kde se po pár desítkách metrů zase napojuje zpět na trasu velkého okruhu a po cyklostezce se vrací k fotbalovému hřišti, kde je start/cíl závodu. Délka tohoto okruhu je 2,3 km, 100 % asfalt, převýšení okruhu je cca 7 metrů. Tato trasa je určena pouze pro dětské handbike štafety.

Zde odkaz na Mapy.cz

O vaši bezpečnost na závodním okruhu se postarají profíci z DoZBos dopravní značení ve spolupráci s Policií ČR. Trasa závodu bude mít jak z části úplnou uzavírku, tak i sníženou rychlost pro motorová vozidla všude tam, kde může dojít k ohrožení na zdraví a životě závodníků! O zdraví závodníků a návštěvníků závodu se pak po celou dobu trvání akce bude starat spolek dobrovolníků z Czech SAR Teamu, který je jednou ze složek IZS.

Rozbor tratě hlavního závodu

  • Neutrální zóna začíná na konci ulice U Královce a končí za budovou kabin fotbalového hřiště na ulici Tyršova, zde je i start závodu a každého dalšího okruhu. Do neutrální zóny tedy spadají i koleje, přes které je potřeba bezpečně projet a nelze je tedy do čistého času okruhu započítávat.
  • Po projetí ulice Tyršova projíždíme přes náměstí, kde na 3 křižovatkách budou hlídat provoz dobrovolníci. Buď ale ve střehu, závod se jede za plného provozu a ty jsi účastníkem silničního provozu jako každý jiný! Velký okruh pak pokračuje na ulici Nádražní, ještě je to pořád houpavá rovinka až k podjezdu směr Meziříčko. Zde pozor, pod mostem je zúžená silnice, přednost má protisměr.
  • A za mostem máme první stoupání, průměr kolem 5 %, hladký asfalt, takže zatím ještě pohoda 😉 Na začátku Meziříčka pak odbočujeme prudce vlevo, povrch je tady trošku horší, pozor na krajnice a stoupání pokračuje a přitvrzuje. Před vrcholem se ti chvilku do lýtek zakousne i 8-9 %. Od Meziříčka do Lazinova máme uzavřený provoz pro motorová vozidla, průjezd je povolený pouze pro obyvatele ubytovny Svitavice, a to po směru jízdy okruhu. I tak je potřeba být ve střehu, namotat se vám tam může nějaký místní zmatkař nebo ignorant jako nic! Zde taky začínají „velbloudi“. Využij fyziku, z kopce to rozjeď, ať tě to vynese co nejdál a zbytečně se nenadřeš 😉
  • Od Lazinova až do Dolního Poříčí je čas na oddech, rovinka a dole kopcem po krásném novém asfaltu. Neboj se to rozjet, ať tě to zase vynese co nejdál do hrbku s průměrem cca 6 % do Křetína. Pozor, výjezd končí křižovatkou a zde vjíždíš z vedlejší na hlavní. I zde budou dobrovolníci hlídat provoz, ale zase buď ve střehu, jsi účastníkem provozu jako každý jiný!
  • Průjezd Křetínem až skoro po odbočku na Vranovou je další „velbloud“ po fajnové silnici, tak se to neboj rozjet, ať tě to bez práce zase vynese co nejdál. Od odbočky na Vranovou už je to zasloužená odměna! Hladký asfalt, klesání a fanzóna u pláže 😉
  • Ve sjezdu pod hrází si nezapomeň hlídat ceduli „Letovice“, protože kousíček za ní budeš ostře vpravo odbočovat na cyklostezku Rybníky. Schválně, kolik čipů nám ukáže přejetí odbočky a vracení se zpět na trasu 😉
  • A tady pozor, trasa se nám zužuje a je tu pravděpodobnost, že potkáte chodce. A to už jste zpět na konci ulice Rybníky a vjíždíte na ulici U Královce, mrkněte vpravo, jste na vedlejší 😉 Ke konci ulice U Královce už jste pak na konci okruhu a právě vjíždíte do neutrální zóny. Takže koleje přejet v klídku bez závodění a je čas na doplnění paliva do nádrže.

KONTAKT NA REALIZAČNÍ TÝM